söndag 30 november 2008

Mycket nu, men snart över!

Ojojoj!!! Tar det aldrig slut? Jo nu börjar jag se slutet i tunnelen. Har inte hunnit med mitt bloggande nu på ett tag.
Först flytten sen tapetserarna som har tappetserat om hela lägenheten och då har vi inte kunnat plocka upp ur lådorna, inte nog med detta så tömde vi och städade ur den gamla lägenheten i fredags.
Det har även varit jätte mycket i skolan,i morgon ska jag ha min första sals tenta jobbig värre!!! Lite dålig info på vad vi ska kunna och vad vi ska läsa men ca 600 sidor har jag läst och det är mycket för mig inte nog med detta så ska vi lära oss dessa vetenskapliga texterna. Ämnet är utvecklings psykologi väldigt intressant, men mycket pluggande har det blivit så jag har inte hunnit hjälpa till så mycket här hemma och har knappt umgåts med min lilla familj på jätte länge. Men imorgon är det över. Jo, och efter sals tentan så har vi en grupptenta som ska redovisas inför 100 pers. Grupp tentan handlar om genusperspektivet i skolan.
Ser fram imot när detta är över då ska jag äntligen få pyssla här hemma och fixa lite jul stämning. Imorgon ska vi göra ett pepparkaks hus eller en kyrka ska det bli. Patrik ville ha en krubba och jag ett hus så vi kompromissade och det ska bli en kyrka.

Håll tummarna =)

4 kommentarer:

Carolina sa...

Lycka till!!! Kul att se att du skrivit igen! KOlla även in vårt julforum på Rosdalsbloggen! Där ältas julen och hur den ska bli!:-)

Mr 51 sa...

Tack tack får se om tentan gick vägens, hörd ingen som tyckte att den var lätt eller förstod den. Patrik har tittat in där och skrivit en komentar. Hojta till om du kommer på något vi kan göra

Mr 51 sa...

ojdå, patrik var tydligen inloggad, / matilda

Anonym sa...

Hej Matilda!
Vad skoj att du oxå har en blogg. Det hade jag ingen aning om. Brukade ju läsa Patriks, men han är ju inte så bra på att uppdatera längre...
Kul iaf att kunna ta del av er vardag igen.

Kramar
/Linda