söndag 5 oktober 2008

Barn kalas

Min lilla familj åkte till Vare i helgen för att fira systersonen Linus (Grattis Linus 4 år!). Det var mycket mycket trevligt att träffa mina föräldrar, två av mina systrar och alla barnen, det var 2 månader sen sist. Åter till Linus som fick sitt första play mobil kitt i present av oss, det var mycket uppskattat och han tyckte att det var häftigt att leka med. Dessvärre gillade hans systrar också om att pilla med dom små delarna (kan tänka mig att dom flesta bitarna redan är borta).

Vi fick en häftig godistårta massor av kakor, och inte nog med det så hade syster min gjort ett långkok. Det blev vildsvin med rotfruktslåda (jätte gott).

I min familj finns en viss tendens att alla köper massor av presenter till varandra, och just denna gången var systrarna och mamman min väldigt givmilda. Liam fick mer grejer och presenter än Linus själv. han fick bland annat 2 par termerbyxor, en jacka, 3 mössor+ vantar+tossor, 3 overraller, 3 bodys, ett par byxor, ett par skor, djungel dekorationer till hans rum och 2 pyamasar. Inte nog med detta så fick liam massor av leksaker som hans kusiner slutat leka med tex en hysterisk traktor som kör framåt och brummar och galer och tjuter, en stol med ljud, ett brio tåg och några bilar (inte alls tokigt).

Tack, tack, tack och åter igen tack!!!



Annars gick inte bilen igenom besiktningen, två lampor som inte fungerade och någon spindelled som behövde bytas. Men det är tydligen lätt fixat.



Flytten närmar sig och vi har börjat planera inför den ( med möbler och annat). Vi har även börjat renovera våra köks stolar, vi upptäckte ganska fort att det var ett JÄTTE projekt. Vi slipar bort lacken och ska olja in dom i stället. Hoppas vi hinner klart innan flytten =)



Ha det så bra det ska jag

Inga kommentarer: