tisdag 14 oktober 2008

Sömn zzzz!

Patrik började jobba kl 19 till 02 idag också (natt nummer 3 i rad). Jag har precis fått Liam i säng och klockan var endast 20.30, mycket bra mycket bra. Skönt att vi äntligen har fått till hans sov tider. Nu börjar vi lägga honom vid 20.00 och det har gått bättre än förväntat. Vi trodde att det skulle bli en jobbig period med mycket tårar, men tvärt om han sover jätte bra. Vi har även minskat ner sov perioderna på dagen till en. Vilket har resulterat till att man kan lägga han tidigare och han sover ända fram till 08.00 på morgonen. Ibland vaknar han på natten men i så fall är det bara att sätta i nappen. Idag var fjärde kvällen i rad han har varit duktig och somnat i tid. Innan var han nästan vaken ända tills vi gick och la oss vi 23-23.30. Jag fick tips av några om 5 min metoden vilket innebär att man ska låta dom skrika i fem minuter innan man går in till dom, och då ska man bara lägga dom ner utan att prata och gå ut ur rummet vänta 5 minuter och så håller man på sådär tills dom somnat. Vi har försökt någon gång men vi stod ut i ca 3 min, vi är alldeles för blödiga för den metoden, men vad skönt för er det funkar för.




Vi har börjat krya på oss, jag och Liam är fortfarand lite hostiga. Och Liam lite extra kinkig pga hans nya tillskott i munnen. Han har fått två av sina framtänder. Dom syns lite svagt på bilden.



Dagen har annars varit ganska grinig, med mycket tårar. Patrik gav Liam en hel banan igår och det var ett tag sen han fick banan, han har haft jätte jätte ont i magen, stackars liten.




Ha det bra!

Inga kommentarer: